Hogy miért szeretjük a Ford Mondeo TDCI-t használtan?
Ma a Ford IV. generációs Mondeoját vesszük górcső alá.
Sokan kételkedtek benne a hármas kifutása után,
hogy ebből valami jó is kisülhet, de a Ford erre rácáfolt.
Igaz a piaci értékét rövid idő alatt 70%-al csökkentette, ez döbbenetes adat,
bár a vásárlók pénztárcáinak kedvez.
Ez a külföldi autó behozatalokra is nyomással volt a Ford Mondeo IV-es
pillanatok alatt a 10. helyre került a külföldről behozott autók listáján.
Haladjunk sorba, az autó sok jó tulajdonságát megőrizte elődjétől,
viszont a bosszantó hibák okozóit, mint a Delphi-befecskendezőt, Bosch
piezo rendszerre illetve Siemens-re cserélték.
Ezáltal megszűntették az üzemanyagellátással kapcsolatos gondokat.
Ugyanakkor az új 2.0 literes dízelre való átállással
a régi 1.8-as motorok lánccal való vezérlésének cseréje is megszűnt,
amely a régi hármas szériákban kb. 150.000 Ft.-ot is kivehetett a zsebünkből.
Az új motorban csak egy lánc van a motortérben, amely szinte örök élettel bír.
Ezestben a Mondeo igen nagy beltérrel rendelkezik, családos autónak is nevezhetjük,
kényelem szempontjából is jelesen vizsgázott, egy anyuka és két gyerek mellett
remek tulajdonságokkal bír, mint az 540 literes csomagtartó, amely utazáskor
illetve családi nagy bevásárláskor jó szolgálatot tehet, persze bosszantó lehet a gyerek
elgurult játéka, de ezeket a kényelmetlen dolgokat elnézhetjük cserébe.
Sok család cégesautóként is használja a Mondeot, így jól jöhet hosszabb
üzleti utakon, vagy csak a nagyihoz látogatóba.
A sok dícséret mellett azért vannak esztétikai hibák is, mint a vezető oldali ülés
idő előtti feszesség vesztése, igen bosszantó hiba, vagy a beltér idő korai
elöregedése, a fényes elemek el mattulnak, karcolódnak a műanyag elemek,
bár használati értékét nem csökkenti az autónak, de bosszantó lehet az
igényesebb szemnek. Több puhább elemet is használtak a tervezők a beltér
kialakításában, melyek tisztítása idő igényes lehet.
Kukkantsunk be a motortérbe, a Mondeo tulajdonosok szerencséjére a 2.0 literes TDCI
jó értelemben igencsak igénytelenre sikerült, a kötelező szervízelés és
ablakmosó folyadék töltésen kívül, ritkán kell emelgetni a motorháztetőt.
Emelett kényelmes jól működő manuális és autómata váltókkal látták el,
ez biztosítja nekünk a kényelmes utazási élményt a remek gyorsuláshoz melyet a 140 lóerő és
a 320 newtonméter biztosít. Hosszú távon jól teljesít a hatodik sebességben.
Remek futóművel látták el ezt a széiát is, jó beállítások jellemzik, mint
az eddigi Ford elődöket is. Fogyasztása megközeljtőleg 7 liter, ami nem a legkisebb
de a méretekhez adott és vezetőtől is függ.
Teljes nyugodtsággal ajánljuk mindenkinek, akinek egy megbízható és
ár/érték arányban kedvező autóra van szüksége.